Nadanie imienia


Prośba o dofinansowanie zakupu sztandaru dla Szkoły Podstawowej NR 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gostyniu oraz uroczystości związanych z tym wydarzeniem.

Szanowni Państwo!

Rozpoczęliśmy procedurę związaną z wyborem patrona szkoły. Na dzień 1 września 2025 roku zaplanowana została uroczystość związana z nadaniem szkole imienia wraz z wręczeniem sztandaru. Zmieni się też nazwa szkoły w brzmieniu: Szkoła Podstawowa nr 3 im. ………………… w Gostyniu.
W związku z tym, w imieniu społeczności szkolnej zwracamy się z prośbą o finansowe wsparcie, dzięki któremu staniecie się Państwo fundatorami sztandaru. Każda wpłata, nawet niewielkiej kwoty może przyczynić się do pomocy w jego zakupie.

Dlatego prosimy: Rodziców, Absolwentów, Sympatyków i Przyjaciół Szkoły Podstawowej Nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gostyniu o pomoc w realizacji tak ważnego dla nas przedsięwzięcia. My ze swej strony zobowiązujemy się do opublikowania na stronie szkoły listy darczyńców wraz z podziękowaniem, a także wpisem do księgi pamiątkowej i informacją na tzw. gwoździu pamiątkowym umieszczonym na drzewcu sztandaru.

Sztandar to znak rozpoznawczy szkoły, towarzyszący jej społeczności w czasie najważniejszych uroczystości szkolnych, lokalnych i państwowych. Symbol jednoczący kolejne pokolenia.

Wierzymy, że Państwa hojność umożliwi zrealizowanie naszego zamysłu i będzie wkładem w tworzenie historii Szkoły. Liczymy również na pomoc w znalezieniu sponsorów, którzy mogliby wspomóc szkołę w tym przedsięwzięciu.

Z poważaniem,
Dyrekcja, Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców, Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej Nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gostyniu.

Wpłaty można przekazywać na konto Rady Rodziców
Nr rachunku: 911090 1258 0000 0000 2505 4563
Santander Bank Polska S.A.
Z dopiskiem: „Sztandar”

Życzymy dużo zdrowia i spokoju.


*

          Plan działań związanych z nadaniem imienia i sztandaru, wraz z propozycją zmiany nazwy  szkoły opracowany przez Zespół Koordynujący.

DZIAŁANIATREŚĆ INFORMACJITERMINODPOWIEDZIALNI
1. Działania informacyjne skierowane do – nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości w związku
z planem działań podjętych
w celu wyboru patrona szkoły:
* nauczyciele – podczas zebrania Rady Pedagogicznej;
* pracownicy szkoły – podczas zebrania z pracownikami;
* uczniowie – na zajęciach lekcyjnych, szczególnie
na godzinie wychowawczej;
* rodzice – w czasie zebrania informacyjnego, przekaz poprzez dziennik ,,Librus”, informacja na stronie internetowej szkoły;
* mieszkańcy – poprzez stronę internetową szkoły.
2. Tworzenie na stronie internetowej szkoły  dodatkowej zakładki
(pn. DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO NADANIA SZKOLE IMIENIA
I SZTANDARU,   WRAZ Z PROPOZYCJĄ ZMIANY NAZWY SZKOŁY), poświęconej pracom  nad nadaniem imienia oraz publikowaniu materiałów.
3. Podjęcie współpraca
z lokalnymi mediami poprzez informowanie
o prowadzonych działaniach.        
W dniu 3 października 2024r. dyrektor szkoły zwrócił się do Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców
i Samorządu Uczniowskiego
o wyrażenie zgody na wszczęcie procedury nadania Szkole Podstawowej Nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi
w Gostyniu imienia
i sztandaru wraz
z propozycją zmiany nazwy szkoły
w brzmieniu: Szkoła Podstawowa nr 3 im. ……….
w Gostyniu. Organy Szkoły zaakceptowały wniosek.
Na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 3 października 2024r. dyrektor powołał Zespół Koordynujący
 do opracowania szczegółowego planu działań
w składzie: Beata Kasprzak, Anna Kordus, Monika Poświatowska – Gałat, Rafał Sroka, Zbigniew Jakuszkowiak, Jolanta Wolna.
Zgodnie z procedurą dyrektor powiadomił organ prowadzący oraz organ nadzorujący szkołę.
październik 2024r.Dyrektor szkoły
II. Uzasadnienie celowości nadania imienia i sztandaru.  Poprzez nadanie imienia szkoła: zyskuje własną tożsamość; buduje własny system wychowania w oparciu
o autorytet patrona
i wartości; promuje postać patrona; pozyskuje
do współpracy osoby i instytucje związane
 z patronem; tworzy własny ceremoniał.  
październik 2024r.Dyrektor szkoły
III. Działania mające na celu propagowanie idei posiadania imienia i sztandaru wśród społeczności uczniowskiej.
1. Opracowanie scenariuszy lekcji dotyczących   celowości i zasad wyboru patrona szkoły oraz nadania sztandaru szkole.
2. Konkursy w klasach mające na celu wstępną prezentację przyszłych kandydatur na patrona szkoły: ,,Uważam, że dobrym kandydatem na patrona szkoły jest ……….. ponieważ …………” . Forma i treść dowolna.
Informacja
na stronie szkoły
o opracowaniu przykładowych scenariuszy
i organizowanych konkursach
oraz ich wynikach.  
Listopad, grudzień 2024r., styczeń 2025r.Dyrektor szkoły, nauczyciele.
IV. Rozpoznanie cen rynkowych wykonania sztandaru i zwrócenie się do społeczności lokalnej
o wsparcie finansowe (dawni absolwenci, przedsiębiorcy, samorządowcy, politycy itd.).
Informacja na stronie internetowej szkoły.październik – grudzień 2024r.Zespół Koordynujący, Dyrektor szkoły.
V. Powołanie Komisji Wyborczej składającej się z przedstawicieli społeczności szkolnej.Informacja  na stronie internetowej szkoły.2 stycznia – 7 marca 2025r.Dyrektor szkoły.
VI. Przedstawienie przez Komisję Wyborczą regulaminu wyboru patrona szkoły.Informacja na stronie internetowej szkoły: Regulamin wyboru patrona Szkoły Podstawowej Nr 3 z Oddziałami Dwujęzycznymi
w Gostyniu.
7 marca 2025 r.Komisja Wyborcza
VII. Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły wraz z uzasadnieniem.Informacja na stronie internetowej szkoły.10 – 14 marca 2025r.Komisja Wyborcza,  społeczność szkolna.
VIII. Prezentacja kandydatur na patrona szkoły zaproponowanych przez społeczność szkolną – forma dowolna, ale udokumentowana na ,,trwałych nośnikach przekazu”.Informacja na stronie internetowej szkoły.17 – 31 marca 2025r.Nauczyciele według specjalności.
IX.  Wybory patrona szkoły.Informacja na stronie internetowej szkoły: podanie terminu i godzin głosowania.3 – 11 kwietnia 2025r.Komisja Wyborcza.
X. Ogłoszenie informacji o wyborze patrona.  Informacja na stronie internetowej szkoły.14 kwietnia 2025r.  Komisja Wyborcza.
XI. Uchwały: Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w sprawie zatwierdzenia patrona szkoły.Informacja na stronie internetowej szkoły.kwiecień 2025r.Dyrektor szkoły.
XII.  Złożenie wniosku o nadanie imienia i sztandaru  oraz zmiany nazwy szkoły do organu prowadzącego szkołę. .Informacja na stronie internetowej szkoły.kwiecień 2025r.Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców, Samorząd Uczniowski.
XIII. Działania mające na celu wykonanie sztandaru:
– opracowanie ceremoniału szkolnego z udziałem pocztu sztandarowego;
– prezentacja propozycji  wyglądu sztandaru społeczności szkolnej, organowi prowadzącemu
i organowi nadzorującemu;
– pozyskanie środków finansowych i zamówienie wykonania sztandaru.
Informacja na stronie internetowej szkoły.maj 2025r.Zespół Koordynujący, Dyrektor szkoły.
XIV. Popularyzacja postaci patrona (prezentacja na lekcjach wychowawczych, wystawy, pozyskanie do biblioteki pozycji książkowych związanych z patronem, nawiązanie kontaktu ze szkołami i instytucjami noszącymi takie imię, organizowanie wycieczek śladami patrona, gromadzenie dokumentacji fotograficznej dotyczącej całokształtu prac związanych z nadaniem imienia szkole, przeprowadzenie konkursów wiedzy na temat patrona:  historyczny, literacki, matematyczny, plastyczny, przyrodniczy).  Informacja na stronie internetowej szkoły.maj – wrzesień 2025r.Wszyscy nauczyciele.
XV. Przygotowanie uroczystości nadania imienia szkole:
– utworzenie kącika pamięci poświęconego osobie patrona; – wybór pocztu sztandarowego; – przygotowanie części artystycznej na uroczystość nadania imienia szkole,
– wydanie okolicznościowego folderu promującego szkołę i jej patrona;
– wykonanie zaproszeń na uroczystość.    
Informacja na stronie internetowej szkoły.czerwiec – sierpień 2025r.Komisja Koordynująca, Dyrektor szkoły, Nauczyciele, Uczniowie.
XVI. Uroczystość nadania imienia i przekazania sztandaru odbędzie się w rocznicę jubileuszu 60 – lecia funkcjonowania szkoły wg porządku:
– msza św.,
– odczytanie uchwały o nadani imienia i sztandaru wraz z zmianą nazwy szkoły,
– poświęcenie sztandaru,
– część oficjalna,
– część artystyczna.
Informacja na stronie internetowej szkoły.1 września 2025r.Komisja Koordynująca, Dyrektor szkoły, Nauczyciele, Uczniowie.